Tisdag

Någon bloggnörd som kan skriva i kommentarsfältet hur jag gör för att byta bild på bloggen, alltså profilbild eller vad det heter. Den har ju ett par år på nacken..

Körde jzze imorse, går inte att fånga hani  hagen förs det är ingång och alla andra går in, och orkade inte hålla på och krångla, så han fick gå från boxen till vagnen. Körde med inspänning, tyckte han skötte sig och var inte riktigt lika stark. Dock måste han nog köras varje dag för att vara något sånär behaglig :-)

Har fyllt upp panrummet med vet, ska vila mig lite nu innan jag går ut och fixar stallet, ska packa jettis saker till banan med. Tänkte han ska få äta lucnhen i lugn och ro innan vi åker in.

Hur gör ni med hästarna, med mat? Våra får när uffe åker till jobbet, typ 6, sen får de lunch, oftast när de kommer in vid 14, tycker det är lite långt emellan men orkar inte släpa ut i hagen vid 12 för de äter ändå mat när de kommer in.. Är de ute längre får de såklart hö o hagen, men ja lunch vid 14, som är betfor, protein och vitaminer och hö, sen runt sex tiden får de 1-1.5 kg havre, och vid 21 tiden får de kvällsmat, kraft och hö. Väger aldrig höet, fodrar med ögat. Uffe har höjt tempen i selkammaren så imorse var det varmt och mysigt. Hästarna fryser iaf inte än på nätterna, stallet håller runt 12 grader, men ibland har jag på dem nå fleecetäcke om jag tycker det känns ruggigt. Florida fick stå med BoT täcket igår, men han måste ha ett täcke över, för annars vill han äta upp BoT täcket, lika med snabbbandagen jag köpte, vet ej varför. Han är ju van med paddarna, men de börjar väl bli slitna så är väl inte lika mycket effekt i dem.

Beställde någon hästfilm som kom idag, ska de den ikväll, i nybäddade lakan, längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0