Tisdag

Var ut på en morgonpromenad med grannen förut, gick och tittade på djurkyrkogården som ligger här uppe i skogen. Idag vet jag inte riktigt vad tiden ska fördrivas med, vi lär hämta torv, usch, så trist a tt ösa ur en hel släpvagn i boxarna, eftersom vi fyllt upp alla möjliga utrymmen här med hö har vi inte riktigt plats att lägga torven nån stans så då får hästarna bada i torv ungefär. Florida är så dryg, för han sparkar undan allt VARJE dag/natt så på morgonen ligger allt på sidorna i boxen och golvet är framme, ganska dum häst för det kan ju inte vara skönt att sova på cementgolv, men vill han det så får han det. Bädd vägrar jag ha för det tycker jag känns snuskigt.  Och jag vet inte hur han lyckas, har han bara torv eller torv/spån så blir det bara som finkorningt damm, hur kan det bli så?? Ingen annan lyckas med det.

Ska kola igenom hagen lite å, vi har nyss bytt tråd, men en stolpo ligger halvt och har väl gjort ett bra tag, tur man inte är lat.. Jazze ska köras, men det får bli när de går in, eftersom han inte går att fånga... Igår kom han iaf fram i hagen, heja honom, gav han en klapp på halsen sen så gick jag.

Vaknade bid åtta imorse, hatar när man är så sen, ska börja ställa klockan på sju, visserligen vaknar jag till i halvkoma när uffe kommer upp och säger hejdå, men då är klockan kanske 5, mm heeeeeeeeeeeeeejdå mumlar jag, men imorse var jag nog aktiv, har ett svagt minne av att jag orkade ge han en kram.

Nej ut, annars fastnar jag i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0