onsdag

körde jazze på morgonen, joggade kabelvägen, ska de bara joggas kör jag alltid minst en mil.

Har hittat ett lopp åt florida, men han kommer väl inte med, är ju så mycket poäng hela tiden, på valla stod de på 455 poäng i reserv!! Där kom vi med på 88 poäng när vi vann. Men i November har vi mer proppar så då bör det lösa sig.

Åke kör isf, roligt med florida för alla som kört honom i lopp gillar han. Men vem kan klaga, han är som en bil att köra, och nästan varje gång jag kör honom tänker jag, gud det här är verkligen min häst.. Det är lite svårt att ta in, fast vi haft han ett år, hästar som han är oftast såna man får provköra någonstans hos nån tränare, och bara önskar att man själv hade.. Fantastisk känsla. jag gillar alla hästarna, men han är speciell på det sättet, efter honom gillade jag räkan bäst körmässigt. Hon är en riktig travare, och skulle jag anonnserat ut henne som travhäst och låtit dem provköra hemma i skogen eller på rakan hade hon varit såld till första bästa. Jätterolig och köra, gåvillig och älskade att springa. Men vad tjänar det till när kraken inte ville träna, och inte hade jag hjärta att tvinga henne, hon skulle inte hålal för det psykiskt, och hur kul vore det att försöra en häst som har massor av år kvar efter tävlingskarriären..?

ska göra florida glad idag genom att rida honom. Alldeles grått och trist ute är det, usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0