det var inte igår

har faktiskt känt lite bloggsug såhär ett par dagar, så kan ju ge det ett försök. Jag tycker inte att jag gör så mycket på dagarna, det är samma lika jämt. Upp ur sängen, ta ut hästar, lägga mig på soffan nån timme, fixa stallet, köra häst, laga mat, sova. Ungefär.

Dagen till ära kan jag ju beskriva dagens sysslor.

Upp vid åtta, uffe ger alltid frukost innan han åker till jobbet, så jag behöver bara ta ut, och ofta ta på täcken, det är drygt tycker jag. Står nån jävla böglastbil och blockerar hela vägen, och jag räknar ut rätt snabbt att mina fjollhästar inte går förbi. Florida håller på och river hela stallet, man har cirka 30 sekunder på sig varje morgon, sen blir han helt tokig. Väntar en halvtimme, inte fan åker lastbilen, väntar lite till och till slut åker den, hästarna är kaos och istälelt för en lastbil står det en traktor där. Tappar tålamodet och sliter ut jettis och florida. inte de stabilaste hästarna i stallet, kommer tio meter utanför stallet, sen börjar de grisa. Jettis tappar jag relativt snabbt, bättre han än florida tänker jag.. Florida står och hoppas överallt och ingenstans, drar så jag tror handen ska gå av, trampar på fötterna och snurrar runt och är allmänt skitdryg. Lyckas få in han i stallet, jettis har någon fångat in, tar ut han i hagen, och försöker med florida igen. LYckas efter mycket jävla krångel, sen är de madde och jazzes tur, lite mer kontrollerat.

Gick in ett tag och vilade ryggen, har jämt ont i den sen jag fick ischias, men idag gjorde det lite mer ont, har ofta ont i nerven ner i benet, men idag strålade det upp i nacken, och den fick jag med fel på för nåt år sen så jag fick åka till akuten och röntga, och det kan vi tacka jettis för, men det är en annan historia...

Gick ut i hagen och tog första bästa, vilket blev jettis, körde han genom byn, stackarn har fota glömt bort att han faktiskt dragit en vagn hela livet, och är livrädd för allt och hoppar och far och sticker, men han kändes bra, sen var det floridas tur, som gick ungefär samma träning som jettis, men fick avsluta i grusgropen. Jazze fick uffe köra för jag orkade inte, han är den hetaste och starkaste häst jag någonsin kört!!

Nu sitter jag i soffan, har precis borstat tänderna, jettis ska in till banan imorgon och gå jobb inför provloppet på lördag. om det skulle jag kunna skriva världens längsta inlägg, men kan sammanfatta det med att jag är nervös , inte för imorgon då alltså utan lördag. Florida ska med ut då, men det är jag ju inge nervig för, han är alltid bra. Jettis har fått aliminiunskor i fram, hoppas de sitter ett par dagar, får lägga på boots imorgon innan han går ut om jag minns det imrogon bitti, ofta är jag skapligt glömsk på morgonen. Jazze och florida ska joggas på salabanan, inget mer avvancerat än så för deras del. Jazze går in till banan för jobb på söndag, sen blir det provlopp för han om två veckor eller vad det blir.

Nää, nu ska jag krypa ner under täcket brevid världens bästa! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0